Alla inlägg den 15 juni 2014

Av julia johansson - 15 juni 2014 23:52

Ja ifag har jag inte gjort så mycket. I morse så körde jag balar sen åt jah på mcdonalds. Det var gott. Sen så åkte vi en tur runt stan. (Då sov kag det var trisst!) Men när jag kom hem så bakade jag muffins drt var kul! När var klara såbloggadr jag om dom sedan badade jag och kajsa i 15grader "kallt"! Ja sen åt jag väl och vipps så låg jag i sängen och kolla på film. Sen har vi kommit fram till nuet. Jag ligger i sängen med min katt Stina.
Godnatt ses imorgon!

Av julia johansson - 15 juni 2014 21:26

Godkväll, Jag är änterligen klarmed mina muffins. Nuvet ni säkert vad jag kommer göra så jag bara gör det utan att säga något:

1 ägg

1 dl strösocker                                             
50 g smör
½ dl mjölk
1,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver 

 

Fyllning:
40 g vit choklad
½ dl blåbär det går med frysta

 

Topping:
25 g smör
1 dl havregryn
0,25 dl strösocker



Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret till smeten och ställ åt sidan. Vispa ägg och socker fluffigt, tillsätt mjölk och smör.
Blanda mjöl, bak- och vaniljpulver och tillsätt även detta till smeten. Blanda väl. Fördela smeten jämt och fyll formarna till lite mer än hälften. Grovhacka chokladen och fördela ut den och blåbären jämt bland formarna. TIPS! Jag brukar sätta mina formar i en muffinsplåt, för då flyter de inte ut på samma sätt.   
Grädda mitt i ugnen ca 15-20 minuter.
Smält smöret till toppingen och rör ihop tillsammans med havregryn och socker. Ta ut muffinsen ur ugnen efter ca 10 minuter och strö på topping. Grädda ytterligare 5-10 minuter tills muffinsen är genonombakt.

                                                                  Gott gott  

Av julia johansson - 15 juni 2014 10:24

Godmorgon, nu ska jag och min syster åka ochlassa balar igen så kommer inte vara hemma på ett tag  

Men nästa inlägg kommer även erter jag har bakat och idag blir det muffins! 


ses snart hej hej!!

Presentation


ja det här måste ni bara se!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards